A fogyasztói csapda: célkeresztben a nők
- Szakonyi Krisztina

- nov. 29.
- 2 perc olvasás
Ha körbenézel egy plázában vagy csak megnyitod a telefonod, láthatod, hogy minden reklám neked szól nőként. Vásárolj, frissíts, újíts, mert megérdemled a szépet, a jót és mert ez neked nagyon kell, meg jó lesz ígéretek hada vár rád. A fogyasztói világ a női vágyak nyelvén beszél, suttog hozzánk, mint egy latin szerető és elhiteti, hogy a boldogság egy új ruha, egy táska vagy egy szérum formájában megvásárolható és mindened meglesz tőle. Te hányszor estél már ebbe bele kedvesem? hogy otthon álltál a körömlakkal és elhitted a csodát?
Emlékszem amikor gyerek voltam és egy buszpályaudvaron vártam a buszt akkor amikor volt zsebpénzem én is megvettem aprópénzért ezeket a csodákat és azt hittem, majd a végén ezek a dolgok a kukában végezték. Ma már tudatos vásárlóként előbb nézem meg az összetevőket és több trükköt alkalmazok, hogy ne engem verjenek át!
A fogyasztói csapda nem erővel rángat be téged egy sötét helyre, hanem finom, szép ígéretekkel. Azt sugallja, ettől majd boldogabb leszel. De a boldogság nem az új táskában él és kel. A boldogság ott kezdődik, amikor már nem érzed, hogy bármit meg kell venned, hogy jobban érezd magad a bőrödben.
A tárgyak sokszor csak a boldogság nélküli üres lyukakat töltik ki.
Aki tudatosan bánik a pénzével, az érzi, hogy a szabadság érzése sokkal értékesebb, mint egy akciós hajlakk.
A reklámipar tökéletesen ismeri a női pszichét és figyeli minden rezzenését az algoritmusokkal. Mikor rákeresel egy új hajvasalóra… hirtelen mindenhol ezt látod majd. Szerinted ez véletlen? Természetesen nem!
Azt a kis bizonytalanságot célozza a marketing, ami mindannyiunkban ott van. Folyamatosan azt üzeni, hogy még nem vagy elég. Mert nekik el kell adni… szóval a pénzért elhitetik veled, hogy nem vagy elég fiatal, vékony, sikeres. Ezért kell az új szérum, a trendi cipő, a gyors boldogságot ígérő termék. És mi fizetünk, mint a katonatiszt. Nemcsak pénzzel, hanem energiával és sokszor önbizalommal is.
Persze elismerem azt is, hogy a tudatosság nem arról szól, hogy soha többé nem veszel semmit. Hanem arról, hogy tudod, mit és miért vásárolsz meg.
Hogy nem a hiányt próbálod betömni tárgyakkal.
Hogy érted, mire vágysz igazán: nyugalomra, szabadságra, pénzügyi nyugalomra, korai nyugdíjra, szabadidőre, létbiztonságra. Ezeket nem lehet a kosárba tenni és kifizetni. Ezt a döntéseiddel tudod elérni...
A Pénzügyi Sikerklub nőknek pontosan erről szól. Hogyan ismerd fel, amikor a marketing irányítja a döntéseidet, és hogyan vedd vissza az irányítást a kezedbe. Mert ha megtanulod, hogyan dolgozzon a pénz helyetted, nem kell többé tárgyakkal bizonyítanod az értékedet. A tudás lesz az új luxuscikked.
Ha szeretnéd megtanulni, hogyan szabadulhatsz ki a fogyasztói körhintából, nézz be a Pénzügyi Sikerklub oldalára. Ott olyan videó anyagot találsz, amelyek segítenek, hogy a vásárlási szokásaid helyett a befektetési szokásaid formáljanak téged egy gadagabb éneddé.
Ölellek,
Krisztina




Hozzászólások